Blogs | TOP 10 sliktākās lietas sportista uzturā!

Arī sliktākais jebkura cilvēka uzturā. Nereti neizskaidrojamu iemeslu dēļ tiek uzskatīts, ka cilvēkam, kurš nesporto, ir atļauts kas vairāk. Lai gan tieši tiem cilvēkiem mazkustīga dzīvesveida dēļ ir vairāk jādomā par uzturu. Un otrādi – sportistu vidū bieži vien ir uzskats, pārsvarā amatieru, ka var ēst bezmaz jebko un jebkādā daudzumā, jo tāpat sadedzinās un par sliktu nenāks. Elites līmeņa sportisti šādas domas atļaujas retāk, bet atļaujas. Taču sportists cilvēks vien ir un ar tādu pašu organismu. Jā, rezultātu dēļ tas bieži pārcieš pārslodzi un nedomā par veselību. Bet vajadzētu un, ja slodze ir neizbēgama, tad vismaz uzturam vajadzētu būt tādam, kas šo slodzi un organismu atbalsta, nevis papildus bojā.Cilvēkam, kas vienkārši trenējas un reizēm piedalās sacensībās, arī jāizlemj, kādēļ tas tiek darīts, vai tas arī ir veselības dēļ?
Tāpēc šoreiz par 10 vispārzināmām lietām, par kurām aizdomāties pirms to lietošanas.
Lasīt tālāk

Labdarības akcija “CrossFit Rīdzenē”

Dārgie DRAUGI!
Klusi, klusi ir pienācis svētku laiks. Lai arī aiz loga nebūt nav tik balts un zābaki biežāk ir notašķīti ar dubļiem, nevies piebristi ar sniegu, svētku sajūtu mēs sevī varam radīt tikai paši.
Jau otro gadu, zāles ietvaros, cenšamies lieki neizniekot līdzekļus savstarpējai apdāvināšanai, bet gan, iespēju robežās, palīdzam padarīt svētku laiku īpašāku tiem, kam, tverot pēc dāvanu maisa, rociņas sniedzās tukšumā.
Patiess gandarījums, ka, pirms gada, izdevās atrast Tukumā darbojošos labdarības organizāciju “Pakāpieni”, kas  Lasīt tālāk

Blogs | Labākās Ziemassvētku dāvanas “crossfiterim”

Melnā piektdiena un kiberpirmdiena ir pagājusi. Izskatījās, ka šogad liela daļa Latvijas uzņēmumu iesaistījās šajā akciju trakumā. Nu, ja ne šogad, tad nākamgad noteikti būs teju visi. Kāds, protams, varēja šo laiku izmantot, lai iegādātos dāvanas par izdevīgāku cenu. Bet, ja nepaspējāt nopirkt dāvanu CrossFit mīlim, tad šis sarakstiņš var lieti noderēt.
Jāpiebilst, esam pret bezmērķīgu apdāvināšanos, tāpēc jau kārtējo gadu savā zālē rīkojam vērtīgu dāvanu un ziedojumu vākšanu tiem, kuriem tas tiešām nepieciešams – organizācijai Pakāpieni. 

VINGROŠANAS BUMBA
Ne gluži vingrošanai, bet, ja ikdiena tiek pavadīta daudz sēžot, tad veselībai labāk ir sēdēt uz vingrošanas bumbas.
Meklē http://www.fiziocentrs.lv/rehabilitacija/vingrosanai/bumbas.html

GRĀMATA
Grāmata vienmēr ir gudra dāvana. Meklē tematiskās grāmatas grāmatnīcās. Par CrossFit Latvijā pieejamas īsti nebūs, bet vari atrast arī par uzturu vai par citu saistīto tēmu. Kā vienas no ieteicamajām būtu ar mobilitāti saistītas https://www.amazon.com/Becoming-Supple-Leopard-2nd-Performance/dp/1628600837  vai par CrossFit populāro uztura veidu http://www.zvaigzne.lv/lv/gramatas/apraksts/106299-paleodieta.html Lasīt tālāk

Blogs | Kādēļ piedalīties sacensībās [CFR Z-svētku Kauss]

Iespējams, šī brīža mūsu, CrossFit Rīdzenes, biedru karstākais temats ir iekšējās sacensības – Ziemassvētku kauss. Īpaši tādēļ, ka tiek aicināti piedalīties visi biedri, arī bijušie, neatkarīgi no vecuma, dzimuma un pieredzes. Kāpēc? Par to vairāk šajā ierakstā, kurš, cerams, kalpos kā pamudinājums tiem, kas nav vēl izlēmuši, vai kā iedrošinājums tiem, kuri par to pat nedomā. Noderēs arī tiem, kas vēlas piedalītos arī citās sacensībās nākotnē. Lasīt tālāk

Blogs | 5 laba trenera īpašības

Sportisko aktivitāšu popularitāte ir savos augstumos un tas arī veicina lielāku interesi par to padziļināti, proti, plašāks cilvēku loks apgūst trenera arodu. Un tas ir tikai apsveicami, ka aizvien vairāk cilvēki tam pievēršas, īpaši, ja tas ir balstīts uz vēlmi patiešām palīdzēt cilvēkiem. Šajā lauciņā vajadzētu nonākt tikai aicinājuma vadītiem, nevis kļūdas dēļ. Un, ja galvenais dzinulis būs aicinājums, tad, tāpat kā jebkurā citā jomā, arī treneris kļūst izcils. Protams, ne uzreiz – kā mērauklu varam ņemt klasiskās 10 000 h prakses. Līdz tam, atkarībā no ieguldījuma, izglītības, personīgajām īpašībām un (nenoliedzami) talanta, esam mācekļi.
Šoreiz rakstā par svarīgām īpašībām, kurām būtu jāpiemīt izcilam trenerim.  Lasīt tālāk

Blogs | Pēdas nozīme!

Ja mēs sevi salīdzinātu ar ēku, tad mūsu pamati ir pēdas. Tāpat kā ēkas stiprība nāk no pamatiem, tā arī mūsu stabilitāte ir atkarīga no pēdām. Tāpēc šajā rakstā vairāk apskatīsim pēdu nozīmi, to lokanības nozīmi, uzlabošanu un vēl pāris knifus.

PĒDA
Pēda ir pēda, ar to parasti beidzas mūsu interese par to. Lasīt tālāk

Blogs | Ilgtermiņa gatavošanās sacensībām

Lai gan CrossFit ir ļoti demokrātisks sporta veids, kas katram atļauj darboties sev vēlamajā līmenī, tomēr tas ir sports un tiek rīkotas sacensības. Līdzīgi kā ar skriešanu – pavasarī ar siltākiem vakariem parādās milzīgs daudzums skrējēju, bet viņi visticamāk pat neplāno piedalīties sacensībās, neskaitot masu/tautas skrējienus. Un ir skriešanas sacensības profesionāļiem, kurām gatavojas visu gadu. Tā tas ir teju visos sporta veidos – ir tautas sports un ir sacensības.
CrossFit sacensībām būtu vēlams gatavoties jau laicīgi, plānojot savu treniņu grafiku, jo, kā jau redzam, līmenis pāris gadu laikā ir audzis un vienkārši tāpat tikt visās sacensībās nesanāks. Kā labāk rīkoties? Raksts tapis ar domu par Battle of Riga 2018, jo tās mūsu platuma grādos ir lielākās un prestižākās sacensības un, ja jau pagājušajā gadā bija grūti tām Lasīt tālāk

Blogs | Kaloriju skaitītājiem!

“Es sadedzināju 100 kalorijas!”
“Riekstos taču ir tik daudz kaloriju!”

To, ka ir kalorijas – zina visi, ka tās var skaitīt (un skaita) un sadedzināt – arī visi zina. “Lai notievētu mums ir jāuzņem mazāk kaloriju, nekā patērējam” – arī dzirdēts, vai ne? Tas strādā arī pretēji.
Un tomēr – kas tad ir kalorijas? Kā tās skaitīt, vai tas ir precīzi un vai tas vispār strādā?

Lasīt tālāk

Blogs | 6 svarīgi mobilitātes uzdevumi, kurus Tu nedari (bet vajadzētu)!

Modernais fitness ir atnesis sev līdzi lokanības jeb mobilitātes popularitāti. Modernais fitness ir funkcionāls, tas ir, māca izmantot visu ķermeni teju ikvienā uzdevumā, tāpēc ir ļoti svarīgi novērst ierobežojumus kustībās. Ja klasiskais fitness jeb darbošanās trenažieru zālē fokusējās uz atsevišķu muskuļu grupu nodarbināšanu, tad funkcionālais – uz maksimālu visu muskuļu iesaisti. Un tam stīvums vai nepilnīgs kādas locītavas kustīgums ļoti traucē.

Lokanība jeb mobilitāte ir kļuvusi par ļoti nozīmīgu funkcionālā fitnesa sastāvdaļu, tā neietver tikai iestaipīšanos pirms treniņa un atstaipīšanos pēc, kas ir ļoti būtiskas, lai saglabātu lokanību un kustīgumu, bet arī papildus darbu situācijās, kad ir radušies ierobežojumi. Jāatzīst, ka bieži pie šādiem specifiskiem uzdevumiem ķeras tikai tad, kad ir jau nedaudz par vēlu, proti, Lasīt tālāk