Blogs | APŅEMŠANĀS…

Ir sācies jauns gads, jauns cikls. Nav nosodāmi, ka šajā laikā mēs apsolām daudz paši sev, un, lai kaut ko apņemtos, ir labi lietot šādus atskaites punktus. Jauna gada sākums ir viens no acīm redzamākajiem. Diemžēl bieži mēs apņemamies uzreiz par daudz, un februāris pat nepienāk. Padoms – esi piesardzīgāks – sāc ar maziem soļiem, necenties lēkt ar lieliem soļiem, gribot visu uzreiz un ātri, mēs pārāk viegli paklūpam.
Savukārt mēs novēlam būt godīgiem, centīgiem un mīlēt sevi, iespējams, paņemot kādu no šīm lietām kā apņemšanos šim gadam. 

BŪT GODĪGAM!
Kad mēs runājam par CrossFit, godīgumam ir sava vieta. Tā kā bieži tā ir sacensība, tad būt godīgam ir katru sacensību un spēļu noteikums. Būt godīgam CrossFit nozīmē – mācēt sev neieskaitīt nepilnīgus vai nepareizus atkārtojumus. Tas nav tikai godīgums pret blakus esošo biedru, bet arī pret sevi.
Tie, kuri ir piedalījušies sacensībās, zina, cik ļoti sāp šis “no rep”, īpaši, ja paši labi saprot, ka atkārtojums nebija pilnvērtīgs un ja zina, ka izpildīja izpildīšanas pēc, pirms tam jau saprotot, ka nebūs. Un, ja šādos brīžos iedosi sev “no rep” arī ikdienas treniņā, tas pacels Tavu līmeni. Iedosi vēlreiz – līmenis vēl pacelsies. Tas audzēs gan raksturu, gan arī izpildījuma kvalitāti un, protams, arī spēku – pilnvērtīgi atkārtojumi vislabāk nodarbina paredzētos muskuļus.
Esi godīgs pret savu ķermeni un tas ļaus Tev ātrāk attīstīties!

BŪT CENTĪGAM!
Centies mācīties jaunas kustības, izmanto progresijas, atceries, ko treneri rāda treniņos, ko pamāca. Tā ir centība – mācīties. Bet tikko esi apguvis jaunu kustību un tā sāk izdoties, tas nenozīmē, ka viss ir beidzies un tālākais atnāks pats no sevis. Jebkuru kustību var attīstīt un nostrādāt līdz pilnībai. Un perfekcijai ir jābūt kā mērķim, uz to var iet visu laiku. Vari salīdzināt ar auto braukšanu – kā brauci tikko pēc tiesību nolikšanas un kā pēc ilgas prakses ik dienu. Vai kaut vai to kā mācījies staigāt – Tu taču turpināji progresēt kopš viena gada vecuma, vai ne?

MĪLĒT SEVI!
Un savu ķermeni. Tu esi atnācis līdz treniņiem, tas nozīmē, ka Tev Tavs ķermenis kaut ko nozīmē. Lutini to arī turpmāk! Lutināšana nozīmē pietiekamu atpūtu, masāžu, stiepšanos, uzturu un uzmanības pievēršanu dažādiem signāliem.
Kad mīli savu ķermeni, Tu neļausi tam ilgstoši darīt pāri. Jā, smags treniņš un pēc tā esošās muskuļu sāpes ir vajadzīgas, lai tas kļūtu stiprāks. Bet, lai tas kļūtu stiprāks, vajag arī pēc treniņa atsildīties vai veikt pašmasāžu. Tad arī sāpes būs mazākas un ķermenis ātrāk atjaunosies. Un kļūs stiprāks. Ja ir iespēja – ik pa laikam ir vēlama visa ķermeņa masāža, īpaši, ja trenējies bieži.
Ja sāpes ir nepatīkamas un tās nav muskuļos, un tās sāk traucēt izpildīt kādu uzdevumu – ir jāmeklē speciālistu palīdzība. Sākotnēji pēc padoma vari pajautāt treneriem, viņi parādīs pareizo virzienu, galvenais neklusēt, jo visdrīzāk tās nepāries pašas no sevis. Atkāpsies, jā, bet vēlāk atgriezīsies.
Mīli savu ķermeni un dod tam atpūtu – Tu neesi nevienam parādā un, ja no rīta knapi atver acis noguruma dēļ, tad varbūt ir bijis par daudz. Neviens Tev nesitīs, ja izlaidīsi treniņu vai pāris. Atpūties un atgriezies ar degsmi, izvērtējot, kāpēc bija sagurums – no slodzes, darba un ikdienas stresa, bezmiega, slikta uztura.
Mīli sevi un atceries – Tev plānā ir garš mūžs, nesamoci sevi īstermiņa mērķu vārdā!

Sāc kādu jaunu paradumu pamazām. Sāc ar papildus 10 minūtes pēc treniņa atsildīšanās zonā vai papildus 10 minūtes iesildoties. Gan jau pa dienu tās 10 minūtes pavadi nodarbojoties ar krietni nederīgākām lietām. Sāc ar vienu lietu, sāc ar tik mazu, ka liekas – tas taču ir tik maz, ka šķiet smieklīgi. Bet šādi mazi, pat mini solīši ir tie, kas aizved vistālāk, lielie soļi un pilna ikdiena un plānotājs ar jauniem paradumiem ir gandrīz kā perfekti ieplānota izgāšanās.

Esi mierīgs, esi lēns un prātīgs, lai tiktu tālu!

Lutini sevi 2018ajā!

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Email this to someone