Blogs | Jā, bet vai Tu aizdomājies, ka…

Jā, tas ir lieliski, ka Tu katru dienu nāc uz treniņu, bet vai Tavs organisms to izturēs? Mēs priecājamies par katru, kas ierodas ik dienu, bet mēs esam par ilgtermiņa attiecībām un vēlamies, lai Tu būtu vesels un sportisks pēc iespējas ilgāk. Vai Tu pietiekami atpūties? Vai pietiekami un labi guli? Vai pietiekami daudz uzņem enerģiju ar uzturu? Iespējams kādu dienu nepieciešams izlaist treniņu, vakarā pazvilnēt pie TV vai iziet pastaigā. Ilgtermiņā tas nāks par labu. Pēc atpūtas dienas uzreiz gaidām Tevi atpakaļ.

Jā, Tu esi izcils kādā uzdevumā, bet ir uzdevumi, kuros Tev pavisam neiet un Tu tos ignorē. CrossFit ir par vispusēju attīstību, Tev ir jāstrādā pie savām vājajām vietām.

Jā, ir svarīgi strādāt ar smagiem svariem, bet svarīgāk ir strādāt pareizi ar smagiem svariem. Nekaunies atgriezties pie pietupiena vai snatch ar tukšu stieni, piestrādāt pie tehniskā izpildījuma, jo to iespējams labot tikai ar vieglu svaru vai pat bez tā.

Jā, ir forši dienas beigās būt ar labāko rezultātu uz tāfeles, bet tas nedrīkst kļūt par pašmērķi. Sacensība stimulē, bet tā ir vērtīga tikai tad, ja izpildi uzdevumu kārtīgi. Iemācies iedot sev no rep par līdz galam neizpildītu vingrinājumu, par nepietiekami dziļu pietupienu vai pievilkšanos ne līdz stienim ar zodu. Esi kritisks pret sevi, tādējādi iemantosi lielāku cieņu nekā rezultāts uz tāfeles jebkad spēs.

Jā, veikt uzdevumu ātri ir svarīgi, bet, ja no tā cieš tehniskais izpildījums, tad par svarīgāko sāc uzskatīt tieši to. Ātrums agrāk vai vēlāk pieaugs ar pieredzi vai spēku, bet tehniskais izpildījums, ja tam nepievērsīs uzmanību, nē.

Jā, visu gribas apgūt uzreiz, bet esi pacietīgs, dod visam laiku, priecājies par mazajiem solīšiem, necenties iemācīties visu vienlaicīgi, sāc ar fokusu uz 2-3 vingrinājumiem un strādā pie tiem katru dienu. Atceries, ka katru mēnesi ir arī specializācijas nodarbības, kas palīdzēs apgūt kādu no kustībām padziļināti.

Jā, CrossFit ir efektīvs, jo visaptverošs treniņš ilgst vien stundu, bet papildus 5 minūtes lai atsildītos vai iesildītos var būt ļoti noderīgas, īpaši stiepšanās vingrinājumi pēc treniņa, jo tas uzlabos mobilitāti, kas, savukārt, ir viens no svarīgākajiem aspektiem, lai Tu labi izpildītu jebkuru CrossFit vingrinājumu.

Jā, Tev labāk patīk svarcelšana nekā kardio, un Tu izvēlies kurā dienā labāk nākt uz treniņu, bet varbūt Tev visvairāk tieši vajag to, kas Tev vismazāk patīk? Kardio bāze Tev palīdzēs vieglāk strādāt līdz galam WODos, kuri ir garāki par 10 minūtēm, bet svarcelšanas WOD Tev dos spēka bāzi, bez kuras progresēt ir neiespējami. Tev vajag visu un tieši tādos daudzumos kā ieprogrammēts. Uzticies programmai un neizvēlies WOD pēc personīgās patikas.

Jā, Tev vienmēr gribas strādāt ar smagāku svaru vai RX, bet ne vienmēr tas ir efektīvi. Tu vari uztaisīt FRAN ar RX svaru 13 minūtēs, lai arī šim uzdevumam ir jābūt īsam un smagam – tāpēc tas ir paredzēts konkrētā dienā. Paņem mazāku svaru un izpildi to 5-6 minūtēs, lai iegūtu paredzēto atdevi. Vienmēr ieklausies trenerī, kad viņš runā par ieteicamo/vidējo atkārtojumu skaitu, jo mērķis ir ne tikai svars, bet arī atkārtojumu skaits konkrētajā laikā. Ja paredzēts ir taisīt 4 apļus, bet Tu uztaisi 2, tad neesi ieguvis plānoto efektu no treniņa.

Jā, ir svarīgi šodien būt spēcīgam, bet domā ilgtermiņā. Ja šodien paspersi soli atpakaļ, jau rītdien būsi divus priekšā citiem.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Email this to someone